Dumma mig

Typiskt. Jag googlade på cyberkocken och prestationsspöket slog till med en hammare i bakhuvudet.

När jag såg vilka fantastika kreativa kockar det finns blev jag nedslagen. Det är konstigt vad ögonen ändras ibland. Jag har med stort nöje läst samma matbidrag tidigare. Nu när jag kanske tänkte delta själv i nästa tilldragelse förvandlades de tidigare inspirationsinläggen till höga trösklar att komma över.

De är ju så duktiga, Anne, Ilva, Bendel, Karin , Eva, Åsa, Lena och alla andra. Det är liksom samma namn som återkommer och alla gör de så goda saker.

Å andra sidan har tankarna på att delta i cyberkocken fått ett antal transportsträckor att gå snabbare. Det är roligt att fundera på smaker och kombinationer, utseende och konsistens. Man får ännu större respekt för alla duktiga kockar som lyckas få kökskemin att verka så enkel.

Hur det än blir med själva bidrag till eventet kommer ett halvt dussin människor få god mat i helgen. Med största sannolikhet kommer vi ha det trevligt.

Explore posts in the same categories: Mat

Kommentera

