Rabarbersallad med vitkål, dill och fänkål

Den här salladen som var en av förra årets överraskningar ska vi äta ikväll, med god korv och kanske en sötpotatissallad.

Jag hittade korvar från Taylors & Jones i en butik jag passerade, roligt att man inte behöver åka in till stan för att få dem!

Repris:

Vitkålssallad med rabarber, fänkål och dill

2 små stänglar rabarber
1 litet fänkålsstånd
1 dl finskuren dill
1/4 sommarvitkålshuvud

Dressing:

1-1,5 msk vit balsamicodressing
1-2 tsk honung, den större mängden om rabarbern är väldigt sur
1 tsk salt
nymalen svartpeppar
2 msk rapsolja

Blanda ihop, låt stå ett par minuter innan servering – men inte så länge att salladen faller ihop.

Explore posts in the same categories: Huvudrätt, Tillbehör

Etiketter: ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

3 kommentarer på “Rabarbersallad med vitkål, dill och fänkål”


  1. […] Pipopp pratar på om mat med mera « Rabarbersallad med vitkål, dill och fänkål […]

  2. Fröken Dill Says:

    Vilket bra tips! Nu finns det gott om rabarber och sommarvitkål är ju bara FÖR gott. Denna kanske är tänkbar när några av J:s elever kommer hem och grillar i trädgården ikväll? Får se om vi hinner…
    Hälsar Dillen

  3. Fröken Dill Says:

    Åååååå, nu är det DITT fel att jag har jagat ingredienser till salladen sedan jag såg tipset. Ena dagen var fänkålen slokig i affären, andra fanns det ingen vettig sommarkål och sedan var balsamvinägern slut. Men nu har jag ÄNTLIGEN alla ingredienser och mina föräldrar är på väg för att äta lunch med mig på landet.

    Förresten, STORT TACK för tipset med syrensaft och syrensorbet. Jag var så inne på att göra det förra året, men då hann det bli försent och i år hade jag kunnat glömma också om det inte hade varit för dig.

    Massa helghälsningar från fröken Dill


Kommentera

